Virksomhedens udbytte af relations- og livskompetence uddannelsen

Vi har på alle hold mange kursister, som bruger uddannelsen arbejdsmæssigt i fx lederstillinger, som konsulenter, i HR-funktioner, som underviser, i projektlederstillinger og ikke mindst i pædagogiske stillinger.

En del af uddannelsen har fokus på familiefaglige temaer, men det gennemgående fokus er på relationer mellem mennesker – og dermed også på relationen voksne imellem. Og centralt i uddannelsen er altid ‘dig’ og din egen udvikling indenfor relationskompetence. Uddannelse er fagpersonlig. Det skal forstås sådan, at medarbejderen både udvikler sig fagligt og personligt.

Medarbejderen kigger på og arbejder med sin egen historie og lærer, hvordan vi hver især kan forholde os til alt det, vi har med os og bruge alle de ressourcer, vi har i os som mennesker. Både i forhold til os selv, men også i vores professionelle forhold til kollegaer.

Relations- og livskompetence

"Jeg vil til hver en tid anbefale andre som arbejder med mellemmenneskelig kommunikation et lignende forløb. Udover at du udstyres med relevante og yderst brugbare coachingredskaber og kommunikationsværktøjer, får du også et motivations- og selvtillidsboost af en anden verden. Hele uddannelsen giver dig en større indsigt i den rolle og det ansvar, du har som medarbejder og det ansvar den anden i en relation har. Du lærer om alt fra emotionel intelligens og relationskompetencer, om menneskets modning og udvikling til personlig branding samt trivsel og forebyggelse af stress".

Testimonial fra kursist som har taget uddannelsen i regi af sit arbejde

Fælles for alle vores uddannelser er, at vi arbejder med kontakt. Kontakten til os selv og til andre, da den er afgørende for vores tryghed og trivsel. Når vi føler os trygge i os selv og sammen med andre, tør vi vise, hvem vi er. Det er der, vi forbinder os dybest. Vi er født til at være forbundne, og når vi ikke kan forbinde os, lider vi. Med en uddannelse hos os, bliver du i stand til at styrke kontakten til dig selv og dine relationer – samt at hjælpe andre med det samme.

Fie Hørby

Blackbird Institute uddannelser

Om uddannelsen

Medarbejderen får viden om lederskab – både sit eget og andres.

På uddannelsen lærer medarbejderen at tage ansvar for det lederskab, han/hun kan tage for sig selv i sit arbejdsliv. Både i forhold til at løse arbejdsopgaver og i forhold til at indgå i konstruktive relationer med de mennesker, han/hun omgiver sig med på sit arbejde og i sit liv. Medarbejderen vil blive klar på og udvikle sine egne styrker både personligt og fagligt. Medarbejderen lærer om at støtte og bære sig selv som menneske og om, hvordan vi kan finde tilbage til os selv i udfordrende situationer, både privat og i vores arbejdsliv. Det kan være en vigtig hjælp ift at undgå stress og udbrændthed. Medarbejderen vil lære om vigtigheden af at kunne lede sig selv for at kunne lede og formidle til andre.

Medarbejderen lærer om relationskompetence.

Medarbejderen vil modtage undervisning, som omhandler den effekt vi mennesker har på hinanden relationelt og på, hvordan vi alle til enhver tid kan hjælpe både os selv og andre til at skabe gode, sunde relationer, præget af ligeværdighed. Medarbejderen lærer desuden en konkret model – Relationskompetencemodellen, som Fie Hørby og Mie Kaae har udviklet. Den hjælper bl.a. til at forstå, hvad der sker i relationer mellem mennesker og kan bruges som model for ligeværdige samtaler og samvær mennesker imellem. Medarbejderen lærer, hvad vi selv kan gøre for at få det godt med os selv og andre mennesker. Vores kursister oplever, at den nye viden, de får, giver dem et bedre forhold til kollegaer og øger deres generelle trivsel og jobtilfredshed.

Uddannelsen er praksisorienteret.

På uddannelsen arbejder medarbejderen med sig selv, sin egen udvikling og konkrete situationer i sit eget arbejdsliv, det er ikke blot teori, vi formidler. Det er en vigtig del af uddannelsen, at vi altid har fokus på, hvordan medarbejderen kan omsætte det, han/hun lærer i praksis. Vi arbejder med tydelige læringsmål for hvert modul og vores kursister vil altid få tid til at reflektere over, hvordan de kan bruge det, de lærer i deres arbejde. Medarbejderen vil, allerede fra modul 1, kunne både anvende og lære det fra sig, som han/hun selv lærer.

Tydelig kommunikation.

En del af uddannelsen er, at medarbejderen lærer at udtrykke sig i et tydeligt og personligt sprog. Vi arbejder med medarbejderens kropssprog, med stemme og med, hvordan medarbejderen kan formidle sine budskaber, både sprogligt og kropsligt.

Har du spørgsmål til uddannelsen?

Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vi glæder os til at høre fra dig!