Virksomhedens udbytte af relationskompetent leder og familierådgiver uddannelsen

På 2. år, får medarbejderen omsat sin fagpersonlige udvikling fra 1. år til professionelt virke,
som kan integreres og videreudvikles i virksomheden.

I overskrifter får din virksomhed glæde af en medarbejder, som:

Kan håndtere konflikter og tage svære samtaler

I vil opleve en medarbejder, som kan være konfliktmæglende, dvs. være facilitator i konfliktfulde situationer, varetage svære samtaler og sikre, at virksomheden fremadrettet kan drage nytte af den viden, konfliktfulde situationer kan bidrage med. Medarbejderen vil på relationskompetent leder og familierådgiver uddannelsen blive undervist i, hvad konflikter er og hvordan konflikter kan løses konstruktivt, frem for at ende som fastlåste.

Har øget gennemslagskraft, autoritet og motivation

Medarbejderen vil lære at fremstå tydeligt og med personligt lederskab og naturlig autoritet og vil kunne rådgive, motivere og inspirere sine kollegaer til det samme.

Er positiv, løsnings- og ressourcefokuseret

Medarbejderen lærer, hvordan vi altid selv kan sætte fokus på det, der fungerer godt og på opbyggelige handle- og udviklingsmuligheder både for os selv, i arbejdsopgaver og i samarbejde med andre mennesker.

Kan sikre trivsel og skabe god kommunikationskultur på arbejdspladsen.

Medarbejderen lærer, hvordan vi kan sikre og styrke trivslen, så I opnår et bedre arbejdsmiljø og en sund intern og ekstern kommunikationskultur på arbejdspladsen. Med afsæt i undervisningen på 2. år vil det være oplagt for medarbejderen fx at facilitere gruppemøder, M.U-samtaler og/eller forældresamtaler, være kontaktperson eller brobygger mellem din virksomhed og jeres interessenter eller mellem ledelse og medarbejdere.

"Jeg vil til hver en tid anbefale andre som arbejder med mellemmenneskelig kommunikation et lignende forløb. Udover at du udstyres med relevante og yderst brugbare coachingredskaber og kommunikationsværktøjer, får du også et motivations- og selvtillidsboost af en anden verden. Hele uddannelsen giver dig en større indsigt i den rolle og det ansvar, du har som medarbejder og det ansvar den anden i en relation har. Du lærer om alt fra emotionel intelligens og relationskompetencer, om menneskets modning og udvikling til personlig branding samt trivsel og forebyggelse af stress".

Testimonial fra kursist som har taget uddannelsen i regi af sit arbejde

Fælles for alle vores uddannelser er, at vi arbejder med kontakt. Kontakten til os selv og til andre, da den er afgørende for vores tryghed og trivsel. Når vi føler os trygge i os selv og sammen med andre, tør vi vise, hvem vi er. Det er der, vi forbinder os dybest. Vi er født til at være forbundne, og når vi ikke kan forbinde os, lider vi. Med en uddannelse hos os, bliver du i stand til at styrke kontakten til dig selv og dine relationer – samt at hjælpe andre med det samme.

Fie Hørby

Blackbird Institute uddannelser

Tre grunde til, at din investering i medarbejderen vil kunne ses positivt på virksomhedens bundlinje

1. Personligt lederskab og menneskelig indsigt giver højere trivsel og lavere sygefravær

En medarbejder, du kan se potentiale i, får både et fagligt og personligt boost ved at komme på uddannelsen. Din medarbejder kommer hjem fra et modul på Blackbird Institute med fornyet energi og værktøjer til at tænke nye tanker. Med større menneskelig indsigt og forståelse af sine kollegaer, sin rolle i virksomheden og sine kompetencer. 

Medarbejderen lærer at italesætte både ressourcer og udfordringer og at se, hvordan hun kan bringe sig selv videre fra svære situationer. Medarbejderen vil blive klar over hvilke arbejdsmæssige situationer, som er svære for hende og forstå hvorfor. Med sin nye viden vil medarbejderen kunne forstå sit eget ansvar i situationen og vil blive trænet i at undersøge sine handlemuligheder, så hun kan begynde at gøre noget andet og dermed skabe nye resultater. Medarbejderen vil lære at forstå sin egen rolle og det ansvar, vi alle selv har for at have det godt og være den bedste udgave af os selv.

Stress er en følgesygdom at ikke at kunne sige autentisk til og fra. Evnen til at kunne lede sig selv – det vil sige evnen til at forstå og forvalte sit eget (arbejds)liv – er derfor en afgørende og ofte mangelfuld ressource i virksomheder. Når vi kender og står ved os selv, kan afgrænse os selv og indgå i samarbejder, sige ja, når vi mener ja og nej, når vi mener nej, så vil vi i langt højere grad undgå at blive stressede og udkørte og vil i stedet arbejde langt mere konstruktivt.

Medarbejdere som kan tage stærkt personligt lederskab bidrager til virksomhedens samlede trivsel med høj energi, lavt sygefravær og med alle sine ressourcer og kompetencer i spil.

2. Én medarbejders uddannelse kan løfte en hel afdeling – high performance teams

Når vi udvikler os personligt, kan vi være med til at løfte vores medmennesker. Som leder får du en nøglemedarbejder, som kan kommunikere klart, ansvarsfuldt og ærligt. Og stå ved sig selv.

Blackbird Institutes uddannelser har et konstant fokus på, hvordan medarbejderen kan videreformidle det, han eller hun lærer. Al læring bliver integreret med øje for, hvordan det kan omsættes i medarbejderens professionelle virke.

Medarbejderen vil blive i stand til at implementere teorien fra uddannelsen til hele virksomhedens fordel. Alle i teamet kan opleve at blive bedre til at tage lederskab og arbejde målrettet. Alle lærer at tage ejerskab for egen trivsel. 

På mange arbejdspladser er det de interpersonelle relationer, som dræner og slider på de ansatte. Medarbejderen får indsigter i mellemmenneskelige relationer og lærer, hvordan vi
som mennesker kan påvirke hinanden. Medarbejderen bliver bevidstgjort om, hvordan I på arbejdspladsen i fællesskab kan udvikle jer både personligt og fagligt og sikre, at arbejdslivet bliver noget positivt. Familierådgiveruddannelsen giver din medarbejder et menneskeligt overskud, som kan bidrage til bedre samarbejde i virksomheden og til at I undgår at slide på hinanden og på relationerne.

Større psykologisk kendskab i teori og praksis giver forståelse af hinanden, så vi kan kommunikere tydeligere og mere effektivt og med respekt for forskelligheder. Medarbejderen kan bidrage til at implementere en kultur, hvor forskellighed er en gevinst, snarere end en udfordring.

3. En rådgiveruddannet medarbejder kan afhjælpe fastlåste og drænende konflikter

Konflikter er tidskrævende og energikrævende. Det er hårdt og det er dyrt. Sygefravær er ofte et resultat af langvarige konflikter og personlige gnidninger.

Rådgiveruddannelsen sætter medarbejderen i stand til at agere konfliktmægler og facilitator. Medarbejderen lærer, hvordan han eller hun kan tage vare på sig selv i svære situationer og
bevare overblikket og varmen for sine medmennesker i konflikter og udfordrende samtaler og møder.

Medarbejderen får et sprog, han/hun kan bruge i svære samtaler og lærer at forstå, hvordan fastlåste situationer kan opløses. Medarbejderen vil få konkret erfaring med, hvordan konflikter kan bruges som kilde til udvikling for både det enkelte menneske og for
virksomheden som helhed. Resultatet er, at langvarige og fastlåste konflikter og gnidninger helt eller delvist undgås og bliver opløst langt før de går i udbrud. Det sparer virksomheden for penge og gør en positiv forskel på bundlinjen, fordi medarbejdernes trivsel øges og det psykiske arbejdsmiljø forbedres. Jo bedre vi har det, jo flere ressourcer kan vi bringe i spil.

Uden drænende konflikter har alle medarbejdere større overskud til kunder, kollegaer og samarbejdspartnere.

Tre områder, hvor din medarbejder bliver særligt opkvalificeret

1. Medarbejderen får ekspertise i rådgivende, støttende og målrettede samtaler

2. Medarbejderen tilegner sig konkrete egenskaber og kompetencer, så hun kan tage personligt og fagligt lederskab i samtaler og møder

3. Kontakt og empati

Har du spørgsmål til uddannelsen?

Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vi glæder os til at høre fra dig!